Sunday, December 9, 2007

Perawatan air usus besar

Najis Busuk,
Asal Usul Kesakitan Manusia
Purata setiap badan orang dewasa mempunyai kira-kira 6 kg najis batu dan kebanyakan daripada najis batu it mengandungi 36 jenis toksin yang mengakibatkan barah, ia juga mengancam kecantikan kulit.
Biasanya purata najis batu orang Amerika yang menumpu di bahagian usus kira-kira 2~4 kg, kononnya seperti bintang filem John Wayne, pembedahan dijalankan selepas kematiannya, didapati bahagian ususnya menumpu
20 kg najis batu manakala Elvis Presley mempunyai 30 kg banyaknya.

Cuba anda bayangkan bahagian organ usus besar yang tidak pernah dibersihkan selama ini bersama umur kian meningkat, apa yang akan anda dapati? Benda lendir, benda kohong, pelbagai kuman dan bau busuk, kita makan dan minum dalam jangka masa yang begitu panjang, zat yang merbahaya tenggelam didalam badan, apabila metabolisme usus menjadi lambat daripada tumpuan buangan, ia akan mengakibatkan racun kronik, kemudian toksin didalam usus akan disebar melalui darah ke seluruh badan, inilah yang menyebabkan asal usul
penyakit utama.

PERAWATAN AIR USUS BESAR
Ia merupakan satu cara yang dapat membersihkan usus besar dengan lebih mendalam lagi, ia hanya mengunakan air tanpa sebarang ubat kimia atau ubat umum, justeru, ia tidak mungkin terjadi niat bergantung.

Didalam keadaan bersih dan privisi, anda boleh mengendalikan semua proses pembersihan bahagian usus dan membina semula irama penggerakkan usus otot, ia membolehkan kesihatan mulai berfungsi dengan individul.

Kebanyakan yang belum mengenal perawatan air usus besar ini berasa takut dan menolak, mungkin mereka berasosiasi dengan keadaan apabila air melalui bahagian dubur dan najis dalam usus mengalir keluar secara pantas.

Sebenarnya, ia bukan menggunakan tekanan tinggi untuk mengalirkan tumpuan bahan buangan. Tapi cara tekanan rendah yang diambil, hanya setiap persegi 1 paun purata air tekanan, ini lebih rendah daripada tekanan buang najis yang diambil pada waktu biasa. Tambahan pula ukuran usus orang dewasa adalah 5-6 kaki panjang, lebarnya 2~3 inci. Tekanan yang serendah ini tidak mungkin mengalirkan kotaran didalam usus.

Dalam proses 20~30 minit ini, sebenarnya hanya 2~8 liter air yang dialir masuk ke dalam usus, ia melarut dan tipiskan tumpuan buangan. Tapi separuh besar air adalah untuk mendorong otot sekeliling dubur. Memperangsangkan reaksi dan mengecut otot bahagian usus, lalu memeras keluar najis yang telah ditipis, prosesnya hampir sama seperti membuang air besar, kerana ia juga memerlukan kecutan dan gerakkan usus untuk mengeluarkan buangan. Justeru, perawatan air usus besar ini sebenarnya adalah suatu senaman daya air dan mendorong usus mengecut dengan normal, bukannya seperti anggapan orang umum mengalir pantas untuk membersihkan usus.

MENGAPA KITA HARUS MEMBERSIHKAN USUS?
Ajaran ini bahkan kita menggosok gigi, berkumur untuk mengamalkan kebersihan mulut untuk tujuan menghindari dan memperawatan, kita juga memerlukan kebersihan lendir hidung, kotoran telinga, proses mencerna yang normal itu termasuk: makan dari mulut melalui mengunyah, kemudian mengalihkan ke saluran makan, perut, duodenum, usus kecil, ikatan usus dan akhirnya keluar dari dubur. Biasanya waktu menerusi saluran mencerna sepatutnya pada 12~24 jam, ini untuk tujuan bahawa makanan di dalam usus tidak mempersentuhi dinding usus ikatan terlalu panjang dan menggelakkan barangan kotoran daripada
diserap oleh badan kita.

Perawatan air usus besar bermanfaat untuk:
* Masalah sembelit, buasir, pencegahan barah usus * Penjagaan kesihatan selepas bersalin
* Masalah haid - kesakitan buah dada * Kesakitan berbagai bahagian badan
* Sakit kepala, sukar tidur pada waktu malam * Badan berbau busuk, nafas busuk dan gatal kulit
* Pencegahan penyakit ginjal dan hati * Tidak terdaya, daya seksual sudah lemah
* Penjagaan kecantikan wanita * Masalah kegemukan, jerawat, bintik hitam
* Penyakit kulit * Pencegahan penyakit darah tinggi/rendah dan serangan jantung
* Pencegahan penyakit kencing manis * Radang sendi, rematik dan encok * Asma

No comments: